Анкета для учнів
«Ставлення до школи»
1. Що найбільше приваблює тебе у старшій школі?
2. Які проблеми та труднощі виникли у тебе в
цьому році?
3. Що допомагає і що заважає добре вчитися?
4. Який предмет найцікавіший? Чому?
5. Який предмет тобі вважається найбільш
важким? Чому?
6. Яким би ти хотів бачити свій клас?
7. Кого з однокласників ти міг би назвати
лідером?
8. Як ти ставишся до хлопців (дівчат) свого
класу?
9. Як ти ставишся до себе?
10. Що доброго ти міг би
сказати про себе?
11. Що поганого ти міг би
сказати про себе?
12. Тобі більше
подобається бути самому чи з друзями?
13. Який настрій у тебе
буває частіше?
14. Що тебе тривожить?
15. Чим ти займаєшся у
вільний час?
16. Найголовніша проблема
для мене зараз це …
17. Якщо
мої батьки мною незадоволені,то …
18. У своєму
таткові я більш за все ціную...
19. У своїй
мамі я більш за все ціную...
20. Найголовніше в сім'ї — це...
21. В людях я більш за все ціную...
Тест «Самоставлення»
Інструкція:
прочитайте
нижченаведені твердження. На листі для відповідей запишіть номер питання і
букву варіанта відповіді, який вам найбільше підходить: а) «так»,
згоден; б) «ні», не згоден.
1. Я відчуваю, що я достойна людина, не гірша
за інших.
2. Я дуже часто відчуваю себе невдалим.
3. На мою думку, у мене багато гарних якостей.
4. Я можу багато чого робити не гірше, ніж
більшість моїх однокласників.
5. Іноді вважається, що мені немає чим
пишатися.
6. Мені здається, що інші люди до мене частіше
ставляться добре.
7. В цілому, я задоволений тим, що маю в житті.
8. Мені часто буває соромно
9. Іноді я відчуваю свою непотрібність.
10. Іноді я
думаю, що я в усьому невдалий.
11.
Зазвичай я досягаю здійснення своїх
бажань.
12. Мені не
вистачає сміливості й рішучості, щоб впоратися з небезпечними і важкими
ситуаціями.
Тест «Мотивація навчання»
Інструкція:
добре поміркуй, що
тобі допомагає і заважає вчитися по-справжньому. Знайди і напиши номери
речень, які характеризують твоє ставлення до навчання. Їх не повинно бути
більше п'яти.
1. Прагнення принести користь людям зараз і
потім.
2. Бажання стати гарним спеціалістом.
3. Бажання вступити до інституту, технікуму,
працювати на заводі, в офісі.
4. Почуття гідності людини.
5. Використання знань у побуті, на роботі,
вдома, в школі.
6. Виконання завдань вчителів.
7. Виконання вимог батьків, близьких.
8. Страх покарання з боку батьків або вчителів.
9. Осуд з боку товаришів.
10. Прагнення
отримати похвалу з боку дорослих і друзів.
11. Бажання
отримати нагороду з боку батьків або школи.
12. Прагнення
виділитися, стати вище за товаришів.
13. Бажання
добре засвоїти матеріал, отримати високу оцінку.
14. Вчитися,
пізнавати нове дуже приємно та цікаво.
1З. Вчитися
нецікаво, неприємно, нудно.
16. Погано
вчитися — соромно.
17. Приємно
долати труднощі у навчанні.
18. Неприємно
долати труднощі у навчанні.
19. Добре бути
у колективі.
20. Погано
бути у колективі.
21. Просто
звик вчитися.
22. Бажання
отримати оцінку за будь-яку ціну.
23. Навчання
для мене — улюблена робота.
24. Навчання
для мене — важкий обов'язок,
25. Боюся
підвести свій клас, своїх вчителів.
Тест шкільної тривожності
Інструкція: ці питання про те, як Ви себе
почуваєте у школі. Намагайтеся відповідати щиро. На листі відповідей біля
номера ставте «+», якщо згодні з питанням, або «—», якщо не згодні.
1. Чи важко тобі перебувати на одному рівні з
усім класом?
2. Чи хвилюєшся ти, коли вчитель говорить, що
збирається перевірити, наскільки ти знаєш матеріал?
3. Чи важко тобі перебувати в класі так, як
цього бажає вчитель?
4. Чи сняться тобі страшні сни про вчителя,
коли ти не знаєш уроку?
5. Чи траплялось, щоб хто-небудь з твого класу
тебе ображав?
6. Чи часто тобі хочеться, щоб учитель не
поспішав при поясненні нового матеріалу?
7. Чи сильно ти хвилюєшся, коли відповідаєш або
виконуєш завдання?
8. Чи трапляється з тобою так, що ти уникаєш
висловлюватися на уроці, тому що боїшся зробити грубу помилку?
9. Чи тремтять у тебе коліна, коли тебе
викликають відповідати?
10. Чи часто
твої однолітки сміються з тебе, коли ви граєте?
11. Чи
траплялось, що тобі ставлять оцінку нижче, ніж та, якої ти сподівався?
12. Чи хвилює
тебе питання, що тебе можуть вигнати зі школи за неуспішність?
13. Чи
намагаєшся ти уникати ігор, в яких робиться вибір, тому що тебе, як правило, не вибирають?
14. Чи буває
так, що ти весь тремтиш, коли тебе викликають відповідати?
15. Чи часто у
тебе виникає відчуття, що ніхто з твоїх однокласників не хоче робити того, що
хочеш ти?
16. Чи сильно
ти хвилюєшся перед тим, як розпочати виконувати завдання?
17. Чи важко
тобі отримувати такі оцінки, яких сподіваються від тебе батьки?
18. Чи боїшся ти, що тобі стане погано у
класі?
19. Чи будуть
твої однокласники сміятися над тобою, якщо ти припустишся помилки у
відповіді?
20. Чи схожий
ти на своїх однокласників?
21. Виконавши
завдання, чи хвилюєшся ти про те, наскільки добре ти з ним впорався?
22. Коли ти
працюєш у класі, чи впевнений ти в тому, що все добре запам'ятаєш?
23. Чи сниться
тобі іноді, що ти в школі не можеш відповісти на питання вчителя?
24. Чи
справедливо те, що більшість дітей ставляться до тебе по-товариськи?
25. Чи працюєш
ти більш ретельно якщо знаєш, що результати твоєї роботи будуть порівнюватись у
класі з результатами твоїх однокласників?
26. Чи часто
ти мрієш про те, щоб менше хвилюватися, коли тебе опитують?
27. Чи боїшся
ти вступати в суперечку?
28. Чи
відчуваєш ти, що твоє серце починає сильно битися, коли вчитель говорить, що
збирається перевірити твою готовність де уроку?
29. Коли ти
отримуєш оцінки, чи думає хтось з твоїх друзів, що ти хочеш вислужитися?
30. Чи добре
ти себе почуваєш з тими з твоїх однокласників, до кого діти ставляться з
особливою увагою?
З1. Чи буває, що
деякі діти в класі говорять щось таке, що тебе ображає?
32. Як ти
гадаєш, чи втрачають поваг у ті з учнів, яким не дається навчання?
33. Чи схоже
на правду те, що більшість твоїх однокласників це звертають на тебе уваги?
34. Чи часто
ти боїшся мати дурний вигляд?
35. Чи
задоволений ти ставленням вчителя до тебе?
36. Чи
допомагає твоя мама в організації заходів, як інші мами твоїх однокласників?
37. Чи
хвилювало тебе коли-небудь, що думають про тебе оточуючі?
38. Чи
сподіваєшся ти у майбутньому вчитися краще, ніж раніше?
39. Чи вважаєш
ти, що одягаєшся так само добре, як і твої однокласники?
40. Чи часто
ти замислюєшся, відповідаючи на уроці, що думають про тебе в цей час інші?
41. Чи
володіють здібні учні якимись особливими правами, яких немає в інших?
42. Чи
сердяться деякі з твоїх однокласників, коли тобі вдається бути кращим?
43. Чи
задоволений ти тим, як до тебе ставляться однокласники?
44. Чи добре
ти себе почуваєш, коли залишаєшся з учителем віч-на-віч?
45. Чи
висміюють часом однолітки твою зовнішність та поведінку?
46. Чи вважаєш
ти, що про шкільні справи турбуєшся більше, ніж інші діти?
47. Якщо ти
відповідаєш, чи відчуваєш ти, що ось-ось почнеш плакати?
48. Коли
ввечері ти лежиш у ліжку, чи думаєш ти з тривогою про те, що буде завтра в
школі?
49. Працюючи
над складний завданням, чи відчуваєш ти іноді, що зовсім забув речі, які добре знав раніше?
50. Чи
тремтить у тебе рука, коли ти працюєш
біля дошки?
51. Чи
нервуєшся ти, коли вчитель збирається
давати завдання класу?
52. Чи лякає
тебе перевірка твоїх знань у школі?
53. Коли вчитель збирається давати завдання
класу, чи відчуваєш ти страх, що не упораєшся з ним?
54. Чи сниться
тобі часом, що твої однокласники можуть зробити те, чого не можеш ти?
55. При
поясненні матеріалу вчителем чи здається тобі, що діти розуміють його краще,
ніж ти?
56. Чи
хвилюєшся ти по дорозі до школи, що
сьогодні вчитель дасть контрольну роботу?
57. При
виконанні завдання чи відчуваєш ти, що робиш це погано?
58. Чи
тремтить твоя рука, коли вчитель просить виконати завдання перед комісією?
Тести для учнів
Тест « Незакінчений твір»
Як написати п'ятикласнику лист - твір першій вчительці?
(Проводить класний керівник або вчитель-предметник.)
Вчитель звертається до дітей з пропозицією написати листа першій вчительці
про 5-й клас.
— Діти! Зараз ви навчаєтесь у
5-му класі. Сьогодні у вас є можливість поділитися своїми враженнями, почуттями,
переживаннями, проблемами з вашою першою вчителькою.
Ваш лист може розпочатися словами:
Дорога моя вчителько! Ось я вже учень (учениця) 5-го класу...
Листи-твори віддаються вчителеві
початкових класів. Краще, якщо це буде класна робота. Тоді твори будуть дійсно
відвертими. До педагогічної ради вчителі початкових класів разом з новими
класними керівниками аналізують та обговорюють листи, роблять висновки, готують їх до педради.
Немає коментарів:
Дописати коментар