Мета: узагальнити та
систематизувати знання з теми; удосконалювати навички; визначати морфологічні
ознаки іменника; виховувати дітей допитливими, формувати навички співпраці,
культури спілкування.
Тип уроку: узагальнення і
систематизація знань.
Обладнання: орфографічні і тлумачні словники, довідники,
завдання для команд.
Хід уроку
1. Пояснення правил проведення уроку
Клас поділяється на 5 команд та
журі (5 учнів). За кожною командою закріплений один член журі, який виконує роль «спостерігача» -
слідкує за роботою, за часом, оцінює роботу кожного учасника команди. Він також розподіляє завдання між учнями, нагадує
правила поведінки під час КВК.
2. Повідомлення теми і мети уроку
Оголошую тему і
мету уроку, нагадую правила поведінки під час виконання завдань. У разі
виникнення труднощів учні піднімають
руку-тоді вчитель може допомогти, але команді знімаються бали.
Кожен член команди
виконує своє завдання, при потребі користується словниками, довідниками.
Виконані завдання учні записують у зошити.
Завдання для команд
1. Конкурс
капітанів.
Складіть невеликий
текст про однокласників так, щоб слово друг
було вжито в усіх відмінках.
(За кожне слово у відповідному відмінку – 1 б.)
2. Конкурс
«конструкторів-лінгвістів».
Запишіть ланцюжок
іменників чоловічого роду однини в називному відмінку, які складаються із 3 літер, утворюючи наступний іменник
зміною однієї букви у попередньому.
Зразок: син-сон-сом…
(За кожне слово – по 1 б.)
3. Конкурс
«любителів тварин».
Від поданих
іменників – назв тварин утворіть назви малих тварин так, щоб утворені іменників
належали до 4 відміни. Складіть з ним речення.
Ведмідь, їжак, кінь,
слон, гуска.
(За кожне правильно складене речення з утвореними іменниками – по 1 б.)
4. Конкурс
«кулінарів».
Запишіть
якнайбільше іменників – назв продуктів харчування, які вживаються лише у
множині або лише в однині.
(За кожне правильно дібране слово – по 1 б.)
5. Конкурс «
редакторів»
Запишіть подані
іменники у формі кличного відмінка. Складіть речення, використовуючи ці слова
як звертання.
Мама,
бабуся, Олег, юнак, лікар, син, Василько.
(За кожне правильно складене й оформлене
речення – по 1 б.)
III. Перевірка виконаного
По черзі представляють
свої роботи члени кожної команди, які виконували перше завдання, - журі
виставляє бали. Тоді перевіряється друге завдання, наступне і т.д. Сумується
кількість балів кожної команди.
IV. Оцінювання, підбиття підсумків уроку
Перевіряю, чи правильно
оцінено команди й виставляю оцінки. Оголошується кількість балів кожної
команди.
Немає коментарів:
Дописати коментар