суботу, 13 грудня 2014 р.

Іменник: загальне значення, морфологічні ознаки. Урок-КВК


Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми; удосконалювати навички; визначати морфологічні ознаки іменника; виховувати дітей допитливими, формувати навички співпраці, культури спілкування.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Обладнання: орфографічні і тлумачні  словники, довідники, завдання для команд.
Хід уроку

1. Пояснення правил проведення уроку
Клас поділяється на 5 команд та журі (5 учнів). За кожною командою закріплений один  член журі, який виконує роль «спостерігача» - слідкує за роботою, за часом, оцінює роботу кожного учасника команди. Він  також розподіляє завдання між учнями, нагадує правила поведінки під час КВК.



2. Повідомлення  теми і мети уроку
Оголошую тему і мету уроку, нагадую правила поведінки під час виконання завдань. У разі виникнення труднощів  учні піднімають руку-тоді вчитель може допомогти, але команді знімаються бали.
Кожен член команди виконує своє завдання, при потребі користується словниками, довідниками. Виконані завдання учні записують у зошити.

Завдання для команд

1. Конкурс капітанів.
Складіть невеликий текст про однокласників так, щоб слово друг було вжито в усіх відмінках.
(За кожне слово у відповідному відмінку – 1 б.)

2. Конкурс «конструкторів-лінгвістів».
Запишіть ланцюжок іменників чоловічого роду однини в називному відмінку, які складаються  із 3 літер, утворюючи наступний іменник зміною однієї букви у попередньому.
Зразок: син-сон-сом…
(За кожне слово – по 1 б.)

3. Конкурс «любителів тварин».
Від поданих іменників – назв тварин утворіть назви малих тварин так, щоб утворені іменників належали до 4 відміни. Складіть з ним речення.
Ведмідь, їжак, кінь, слон, гуска.

(За кожне правильно складене речення з утвореними іменниками – по 1 б.)

4. Конкурс «кулінарів».
Запишіть якнайбільше іменників – назв продуктів харчування, які вживаються лише у множині або лише в однині.

(За кожне правильно дібране слово – по 1 б.)

5. Конкурс « редакторів»
Запишіть подані іменники у формі кличного відмінка. Складіть речення, використовуючи ці слова як звертання.
Мама, бабуся, Олег, юнак, лікар, син, Василько.

(За кожне правильно складене й оформлене  речення – по 1 б.)

III. Перевірка виконаного
По черзі представляють свої роботи члени кожної команди, які виконували перше завдання, - журі виставляє бали. Тоді перевіряється друге завдання, наступне і т.д. Сумується кількість балів  кожної команди.

IV. Оцінювання, підбиття підсумків уроку
Перевіряю, чи правильно оцінено команди й виставляю оцінки. Оголошується кількість балів кожної команди.


Немає коментарів:

Дописати коментар