пʼятницю, 12 грудня 2014 р.

Зразки анкет

Ставлення учня до фізичної праці
1.          Де тобі найбільше подобається працювати (у полі, на під­приємстві, у сфері обслуговування тощо)?
2.          Яка робота тебе більше захоплює: постійна чи сезонна?
3.          Чи займаєшся ти побутовою (домашньою) працею?
4.          Які сторони фізичної праці тебе більше захоплюють (фі­зичне загартування, результати праці, Можливість здобути навички певної професії і т. д.)?
5.          Чи маєш можливість під час фізичної праці розширити і поглибити одержані на уроках знання з різних предметів (фізики, математики, хімії, біології, історії тощо)?

6.        Які якості тобі вдалося сформувати, розвинути чи зміцнити завдяки фізичній праці (трудові навички, зміцнення здоров'я, повагу до товаришів, уміння долати труднощі і т. д.)?
7.          Що тобі не подобається у фізичній праці (погана організа­ція, низька оплата, недоброзичливе ставлення тощо)?
Професійні інтереси учня
1.           Чи обрав ти свою майбутню професію?
2.           Що ти знаєш про неї?
3.           Чим вона тебе приваблює?
4.     Які твої риси, здібності і вміння мають важливе значення для майбутньої професії?
5.           Яку іншу професію ти міг би обрати?
6.           Що тобі радять стосовно вибору професії батьки?
Ставлення учня до професії, яку він обирає
Які можливості відкриє перед тобою обрана професія?
1.     Творити і бути оригінальним.
2.     Використати свої здібності.
3.     Постійно самовдосконалюватись, розвивати кругозір.
4.     Бути корисним людям.
5.     Добре заробляти.
6.     Користуватися авторитетом у друзів і знайомих.
7.     Займати помітне становище у суспільстві.
8.     Керувати людьми.
9.     Забезпечити стабільне і спокійне майбутнє.
Інтереси учня
1.    Чим подобається займатися у вільний час?
2.    В яких гуртках береш участь?
3.    Яким видом спорту займаєшся?
4.    Чи маєш умови для розумного проведення вільного часу?
5.    Чим би хотів (-ла) займатися у вільний час?
6. Яке місце серед твоїх інтересів займають книга, телебачен­ня, музика, образотворче мистецтво?
Ставлення учня до самовиховання
1.    Чи займаєшся ти самовихованням?
2.    Що спонукає тебе працювати над собою?
3.    Назви основні цілі, досягти яких прагнеш шляхом само­виховання.
4.    Які прийоми використовуєш у роботі над собою?
5.    В чому відчуваєш труднощі в роботі над собою і як їх до­лаєш?
6.    Яку допомогу хотів би одержати від дорослих у процесі самовиховання?
7.    Чи погоджуєшся з оцінкою твоєї особистості педагогами, батьками і товаришами?
Ставлення учня до громадської роботи
1.    Які доручення свого колективу ти виконуєш? З якою метою?
2.    Що саме сподобалось тобі в цій праці, а що не сподобалось?
3.    Що заважає тобі добре виконувати громадські доручення? Як ти долаєш ці труднощі?
4.    Що зробив ти для свого колективу та окремих товаришів з власної ініціативи?
5.    Як оцінили товариші і вчителі виконану тобою роботу?
Виявлення схильності учня до навчальних предметів
1.    Що спонукає тебе вчитися?
2.    Що тобі більше подобається — уроки, факультативні за­няття чи позакласна робота з предметів?
3.    Який навчальний предмет у школі є для тебе улюбленим?
4.    Яке твоє ставлення до навчання загалом?
5.    Уяви, що в тебе дуже багато вільного часу. Як ти його використаєш?
Розуміння учнем почуття любові
1.     Що таке справжня любов?
2.     Чи є у тебе друг протилежної статі?
3.     Як ставляться до ваших стосунків батьки?
4.     Як ставляться до ваших стосунків однокласники?
5.     Як ти ставишся до тих, хто насміхається над почуттям любові?
6.     Яким повинно бути ставлення дівчат до юнаків і юнаків до дівчат у різних життєвих ситуаціях?
7.     Чи сприяє дружба і любов удосконаленню особистості юна­ка і дівчини?
8.     Як слід берегти таємницю кохання, дорожити честю ді­вчини, гідністю юнака?
9.     Чи можна в питаннях кохання користуватись готовими рецептами? Чому?
Розуміння учнем почуття дружби
1.  Якою, на твою думку, має бути справжня дружба?
2.  Які необхідні якості повинні мати друзі?
3.  Що дає людині наявність справжніх друзів?
4.  Чому не можна дружити з егоїстичною людиною?
5.  Чи можна нав'язувати дружбу, диктувати у дружбі свої вимоги?
6.  Чи можна дружити з людиною, з якою нецікаво, або яку ти не поважаєш?
7.  Чи може будь-хто стати другом? Чи потрібно шукати справжнього друга?
8.  Чи можна ображатися на друга, якщо він сказав тобі правду?
9.  Як повинен чинити справжній друг, коли про тебе інші говорять погано?
10. Які якості особистості зміцнюють дружбу, а які — ні?
Статеві почуття учня
1.     В якому віці у тебе вперше виник інтерес до протилежної статі?
2.     У зв'язку з чим і за яких обставин ти помітив (-ла) цей інтерес?
3.     Що сприяло виникненню цього інтересу (книги, кіно)?
4.     Які якості однолітків тобі подобаються?
5.     Чи був інтерес до об'єкта твоєї симпатії тривалим?
6.     Яке місце у твоєму житті займає інтерес до протилежної статі?
7.     У чому проявився інтерес до протилежної статі?
8. Як інтерес до протилежної статі впливає на тебе (стосовно поведінки, навчання)?
Ставлення учня до алкоголю
1.     Чи вживають алкоголь твої знайомі?
2.     Чи вживаєш алкоголь ти?
3.     Коли вперше спробував (-ла) спиртне? За яких обставин?
4.     Як часто вживаєш алкоголь і за яких обставин?
5.     Як ставишся до тих, хто вживає алкоголь (зловживає ним)?
6.     Чи вважаєш ти нормальним явищем вживання алкого­лю?  
7.     Як ставляться твої батьки до тих, хто вживає алкоголь?
8.     Що ти знаєш про шкідливість алкоголю для людського ор­ганізму, як впливає він на сім'ю, професійну діяльність?
9.     Що ти читав (-ла) про шкідливість вживання алкоголю?
10. Чи дивишся телепередачі антиалкогольної спрямованості?
11. Які антиалкогольні фільми ти бачив (-ла)?
Анкета випускника школи
1.     Які почуття ти переживаєш у зв'язку із закінченням школи?
2.     Що тобі найбільше запам'яталося із життя в школі?
3.     Які предмети і чому тобі найбільше подобалися?
4.     Твої враження про іспити?
5.     Що тобі подобається і не подобається в комісії школи?
6.     Кого ти найбільше поважаєш з близьких і знайомих тобі людей?
7.     Твої побажання школі, майбутнім випускникам.
Що знають батьки про своїх дітей
1.     Чим найбільше цікавиться ваша дитина?
2.     Які улюблені заняття вашої дитини у вільний час?
3.     З ким дружить і що ви знаєте про сім'ю її друзів?
4.     Які інтереси у друзів вашої дитини?
5.     Де, коли і як проводить вільний час з друзями ваша дитина?
6.     Який вплив мають товариші на вашу дитину?
7.     Чи проводите ви час всією сім'єю? Як саме?
8.     Назвіть ваші родинні традиції.
Характер взаємостосунків між учнями і батьками
1.   Чи любиш і поважаєш ти своїх батьків?
2.   Чи допомагають вони тобі у навчанні?
3.    Чи часто радишся з ними? З приводу яких питань?
4.    Чи цікавляться батьки твоїми шкільними справами, до­звіллям?
Умови сімейного виховання
1.     Які традиції є у вашій сім'ї?
2.     Чи поділяється праця у вашій сім'ї на «чоловічу» і «жі­ночу»?
3.     Як ставляться до речей і грошей у вашій сім'ї?
4.     Чого тобі не вистачає у взаємостосунках з батьками?
5.     Що є причиною конфліктів (якщо вони мають місце) між тобою і батьками?
6.     Чи хотів би ти, щоб стосунки у сім'ї, яку ти створиш у майбутньому, були такими ж, як у твоїх батьків?
Зацікавленість учня справами класу
1.   Яким би ти хотів бачити свій клас наприкінці навчаль­ного року?
2.   Як допомогти класу стати таким? Напиши дві-три найваж­ливіші, на твою думку, пропозиції.
3.   Які справи ти пропонуєш внести у план роботи класу?
4.    У яких справах ти хотів (-ла) би взяти участь або які за­ходи організувати?
АНКЕТА «Чому я брав участь у цій справі?»
Мета: вивчення цілеспрямованості особистості підлітка. Під час підведення підсумків колективної справи підліткові пропо­нують відповісти на запитання анкети:

Оціни свою участь у_________________________________________________.
                                  (наводиться конкретна справа)

У графі «оцінка» постав на вибір: 5, 4, 3, 2, 1:
«5» — дійсно, я так вважаю;
«4» — загалом через це;
«3» — це не головне для мене, хоча теж має вплив;
«2» — я не зосереджувався на цьому;
«1» — ні, про це я не думав, зовсім не тому.

Я брав участь у ______________________________________, бо:
Оцінка
1.
Це дає змогу здобути важливі для мене знання, вміння.

2.
Моя участь допомагає класу стати у чомусь кращим, до­помагає іншим людям.

3.
Це цікава справа і я маю від цього задоволення.

4.
Мені подобається працювати в колективі, бути серед товаришів.

5.
Хотів показати, на що я здатний.

6.
Я люблю чим-небудь займатися у класі.

7.
Хотів спробувати свої сили, повірити в себе.

8.
Це допомогло виявити й виправити деякі наші загальні хиби.

9.
Брав участь, тому що не хотів бути «білою вороною».

10.
Брав участь оскільки це допомогло б мені виділитися серед товаришів.



При опрацюванні анкет варто врахувати, що найбільша кіль­кість балів, поставлених у пунктах 2, 4, 8, свідчить про колек­тивну спрямованість особистості підлітка, в пунктах 1, 5, 7, 9, 10 — про особистісну, в пунктах 3, 6 — про ділову.