№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
І семестр
1
|
Вступ. Краса й багатство української мови
|
|
|
2
|
РМ. Повторення
вивченого про мовлення. Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її
складники: адресат і адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання,
мета й місце спілкування (практично). Складання діалогів відповідно до
запропонованої ситуації спілкування
|
|
|
Повторення, узагальнення й поглиблення
вивченого (7 год)
3
|
Словосполучення й
речення. Головні члени речення. Просте речення
|
|
|
4
|
Звертання, вставні слова, однорідні члени
речення в простому реченні. Розділові знаки в простому реченні
|
|
|
5
|
Складне речення. Розділові знаки в ньому
|
|
|
6
|
Пряма мова. Діалог
|
|
|
7
|
РМ. Структура
тексту: зачин, основна частина, кінцівка; відоме й нове. Тема й основна думка
тексту, мікротема, тематичне речення
|
|
|
8
|
РМ. Види зв’язку речень у тексті:
послідовний, паралельний (практично)
|
|
|
9
|
РМ. Повторення
відомостей про стилі й типи мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль
|
|
|
Лексикологія.
Фразеологія (12 год)
10
|
Групи слів за походженням: власне
українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник
української мови
|
|
|
11
|
Вимова й правопис слів іншомовного
походження. Словник іншомовних слів
|
|
|
12
|
Активна й пасивна лексика української мови:
застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми
|
|
|
13
|
Групи слів за
вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, офіційно-ділова лексика
|
|
|
14
|
Групи слів за вживанням: професійні слова й
терміни
|
|
|
15
|
Діалектні слова. Просторічні слова
|
|
|
16
|
РМ. Ділові папери.
Складання плану роботи. Оголошення
|
|
|
17
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм,
його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником
|
|
|
18
|
Фразеологізми в ролі членів речення.
Використання фразеологізмів у художньому творі
|
|
|
19
|
Джерела українських фразеологізмів
|
|
|
20
|
Прислів’я, приказки, крилаті вирази,
афоризми як різновиди фразеологізмів
|
|
|
21
|
РМ. Основні джерела
матеріалу для твору і його систематизація. Складний план готового тексту
|
|
|
22
|
РМ. Особливості
побудови опису приміщення й природи. Сполучення в одному тексті різних типів
мовлення
|
|
|
23
|
Прислів’я, приказки, крилаті вирази,
афоризми як різновиди фразеологізмів
|
|
|
24
|
Контрольна робота . Повторення вивченого. Лексикологія. Тест
|
|
|
Словотвір. Орфографія
25
|
Змінювання й творення слів. Твірне
слово – база для утворення іншого слова. Ознайомлення зі словотвірним
словником
|
|
|
26
|
Основні способи словотворення
|
|
|
27
|
Основні способи словотворення
|
|
|
28
|
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір
слова
|
|
|
29
|
Зміни приголосних при творенні відносних
прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та
іменників із суфіксами -ств(о), -цтв(о), -зтв(о)
|
|
|
30
|
Зміни приголосних при творенні слів:
іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий),
буквосполученням -чн- (-шн-)
|
|
|
31-
32
|
Складні слова. Сполучні о, е
в складних словах. Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів
із пів
|
|
|
33
|
РМ. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами
опису приміщення «Щасливе життя Гната і Насті».
|
|
|
34
|
Творення складноскорочених слів. Правопис
складноскорочених слів.
|
|
|
35
|
Контрольна робота. Словотвір. Орфографія. Тест
|
|
|
Морфологія. Орфографія
36
|
Морфологія. Орфографія. Загальна характеристика
частин мови
|
|
|
Іменник
37
|
Іменник як частина мови: загальне значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|
|
38
|
Іменники – назви істот і неістот
(повторення). Іменники загальні та власні, конкретні й абстрактні
|
|
|
39
|
Збірні іменники. Рід іменників
(повторення). Іменники спільного роду
|
|
|
40
|
Число іменників (повторення). Іменники, що
мають форму тільки однини або тільки множини
|
|
|
41
|
Відмінки іменників, їх значення.
Відмінювання іменників
|
|
|
42
|
Поділ іменників на відміни й групи
|
|
|
43
|
РМ. Твір-опис
приміщення на основі особистих вражень у художньому стилі.
|
|
|
44
|
Відмінювання іменників І відміни
|
|
|
45
|
Відмінювання іменників ІІ відміни
|
|
|
46
|
Особливості
відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку
|
|
|
47
|
РМ.Усний твір-роздум
про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому
стилі.
|
|
|
48
|
РМ. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі
власних спостережень і вражень у художньому стилі.
|
|
|
49
|
Відмінювання іменників ІІІ відміни
|
|
|
50
|
Відмінювання іменників ІV
відміни
|
|
|
51
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних
іменників
|
|
|
52
|
Відмінювання іменників, що мають форму лише
множини
|
|
|
53
|
Контрольна робота. Семестровий диктант. Контрольне
читання тексту монологічного характеру мовчки «Київський князь Ярослав
Мудрий»
|
|
|
54
|
РМ. Складання і
розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування
|
|
|
55
|
Велика буква і лапки у власних назвах
|
|
|
56-
57
|
Особливості творення іменників. Букви е,
и, і в суфіксах
-ечок-, -ечк-, -ичок-, -ичк-, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о) |
|
|
58
|
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих
прізвищ, імен по батькові
|
|
|
59
|
Особливості написання іменників
у кличному відмінку
|
|
|
60
|
Не з
іменниками
|
|
|
61
|
Правопис складних іменників
|
|
|
62
|
Правопис складних іменників
|
|
|
63
|
Контрольна робота . Іменник. Тест
|
|
|
64
|
Узагальнення і систематизація вивченого
|
|
|
Прикметник (17 год)
65
|
Прикметник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|
|
66
|
Групи
прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників
з однієї групи в іншу
|
|
|
67
|
Ступені
порівняння якісних прикметників, їх творення
|
|
|
68
|
Тренувальні
вправи
|
|
|
69
|
Відмінювання
прикметників. Прикметники твердої й м’якої груп
|
|
|
70
|
Повні
й короткі форми прикметників
|
|
|
71
|
Творення
прикметників. Перехід прикметників в іменники
|
|
|
72
|
Самостійна робота. Групи прикметників за значенням,
відмінювання прикметників
|
|
|
73
|
Правопис
прикметників. Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-,
-ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-
|
|
|
74
|
Зміни
приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-,
-зьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -цтв(о), -зтв(о)
|
|
|
75
|
Букви е, о, и в прикметникових
суфіксах -ев- (-єв-), -ов- (-йов-, -ьов-),
-ин-, -ін-, -ичн- |
|
|
76
|
Тренувальні
вправи. Морфологічний розбір прикметника
|
|
|
77
|
Написання
не з прикметниками
|
|
|
78
|
Написання
-н-, -нн- у прикметниках
|
|
|
79
|
РМ-14.
Замітка в газету типу роздуму про вчинки людей
|
|
|
80
|
Написання
складних прикметників разом і через дефіс
|
|
|
81
|
Написання
прізвищ прикметникової форми
|
|
|
82
|
РМ-15.
Докладний письмовий переказ тексту художнього стилю із творчим завданням «
Затишний куточок».
|
|
|
83
|
Підготовка
до контрольної роботи
|
|
|
84
|
Контрольна
робота (тест 6). Прикметник.
|
|
|
85
|
РМ-16.
Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі (усно)
|
|
|
86
|
РМ-17.
Твір-опис природи за картиною в художньому стилі (письмово)
|
|
|
Числівник (10 год)
87
|
Числівник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|
|
88
|
Числівники
кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові
|
|
|
89
|
Числівники
прості, складні й складені
|
|
|
90
|
РМ-18.
Твір-оповідання на основі побаченого
|
|
|
91
|
Контрольна
робота. РМ-19. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису природи
|
|
|
92
|
Відмінювання
кількісних числівників, що
означають цілі числа
|
|
|
93
|
РМ-20.
Аналіз контрольного переказу
|
|
|
94
|
Відмінювання
кількісних числівників. Буква ь на кінці числівників та перед
закінченням у непрямих відмінках
|
|
|
95
|
Відмінювання
кількісних числівників. Роздільне написання складених числівників
|
|
|
96
|
Відмінювання
порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний
|
|
|
97
|
Уживання
числівників на позначення дат, часу (годин)
|
|
|
98
|
Тренувальні
вправи
|
|
|
99
|
Узагальнення
вивченого з розділу «Числівник»
|
|
|
100
|
Контрольна
робота (тест 7). Числівник
|
|
|
Займенник (10 год)
101
|
Займенник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|
|
102
|
Розряди
займенників за значенням: особові, зворотний
|
|
|
103
|
Питальні
й відносні займенники, їх відмінювання
|
|
|
104
|
Контрольна
робота. РМ-21. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень
у науковому стилі
|
|
|
105
|
Контрольна
робота. РМ-22. Письмовий твір-опис приміщення на основі особистих вражень
у науковому стилі
|
|
|
106
|
Заперечні
й неозначені займенники. Написання разом і через дефіс заперечних і
неозначених займенників. Написання займенників із прийменниками окремо
|
|
|
107
|
РМ-23.
Аналіз помилок, допущених у контрольному творі
|
|
|
108
|
Присвійні
займенники
|
|
|
109
|
Тренувальні
вправи
|
|
|
110
|
Вказівні
й означальні займенники
|
|
|
111
|
Тренувальні
вправи. Морфологічний розбір займенника
|
|
|
112
|
РМ-24.
Виразне читання вголос текстів, що належать до різних жанрів мовлення
|
|
|
113
|
Підготовка
до контрольної роботи
|
|
|
114
|
Контрольна
робота (тест 8). Займенник
|
|
|
115
|
РМ-25.
Повідомлення на лінгвістичну тему в науковому стилі
|
|
|
116
|
Контрольна
робота (диктант)
|
|
|
Повторення в кінці року (4 год)
117
|
Лексикологія
|
|
|
118
|
Словотвір
й орфографія
|
|
|
119
|
Морфологія
й орфографія
|
|
|
120
|
Морфологія
й орфографія
|
|
|
121
|
Повторення
вивченого. Захист учнівських проектів
|
|
|
122
|
Повторення
вивченого. Захист учнівських проектів
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар