В умовах модернізації освіти, мовної зокрема, важливого значення набуває
організація навчання як важливий мотиваційний фактор здобуття й застосування
знань, умінь і навичок, спроможних забезпечити особистості участь в житті
суспільства на максимальному для неї рівні успішності. У таких умовах
досягнення бажаного результату пов`язане з підготовкою учнів до самостійної
творчої діяльності. Тому завданню навчити творчості, виховувати самостійну
особистість, яка не просто володіє знаннями, а вміє їх застосовувати, у процесі
навчання української мови та літератури відведено чільне місце.
Моделювання сучасного уроку здійснюється у форматі методичної творчості
вчителя-словесника.
На І етапі - виникнення творчого
задуму - словесник має усвідомлювати, що важливо не лише дотримуватися вимог
програми, а й шукати нові оригінальні шляхи організації діалогічної навчальної
взаємодії з учнями.
На
ІІ етапі моделювання уроку учитель налаштовує дітей на продуктивну роботу,
створює сприятливий психологічний клімат, формуються мотиваційні
компетентності, усвідомлюються й уточнюються навчально-виховні завдання, котрі
потребують осмислювання й оцінювання. Для цього необхідно сформулювати тему
уроку відповідно до анотації навчальної програми, визначити триєдину мету,
зважаючи на зміст програмового матеріалу, тему заняття й особливості класу.
Формування мотиваційних компетентностей учнів без перебільшення можна
назвати однією із центральних проблем сучасної школи. Способи навчання школярів
лише тоді дають належний ефект, коли враховуються рушійні сили і насамперед
мотиви учіння.
Прийнято розрізняти такі групи мотивів:
1)
пізнавальні мотиви, пов`язані зі змістом навчальної
діяльності й процесом її виконання;
2)
соціальні мотиви, пов`язані з соціальними взаємодіями
учнів з іншими людьми, їхнього співробітництва і взаємодії з друзями і
вчителем;
3)
мотиви самоосвіти, які полягають у спрямованості учнів на
самостійне вдосконалення способів здобуття знань, формування вмінь і навичок.
Для формування нових знань і способів дій найчастіше
використовують:
·
мотиви розвитку власних здібностей;
·
мотиви спілкування;
·
ділова мотивація;
·
«мотивація благополуччя»;
·
навчальна мотивація;
·
творча мотивація;
·
комунікативні мотиви;
·
пізнавальний мотив.
Формування позитивної мотивації на уроках української мови та літератури
ставить на перший план активні форми навчання розроблені в виборі таких
навчальних засобів, які допоможуть учителеві розв`язати завдання організації
навчально-пізнавальної діяльності, викликають інтерес в учнів і створюють
стійку пізнавальну мотивацію за рахунок залучення класу у творче пізнання і
творчу діяльність.
Немає коментарів:
Дописати коментар